Even voorstellen: onze recruiter Noortje
Ben jij nieuwsgierig naar de gezichten achter de schermen bij SMS Intermediair? In dit blog stelt Noortje, onze recruiter in Amsterdam zich voor.
Lees verder8 min leestijd
Als jij je zinnen hebt gezet op een nieuwe baan is LinkedIn daarin net zo belangrijk als je curriculum vitae. Ook als je (nog) niet actief op zoek bent. In dit blog geven we 5 tips voor een ‘winning’ LinkedIn profiel zodat die nieuwe uitdaging binnenkort vanzelf in jouw inbox verschijnt. Nieuwsgierig? Lees dan snel verder!
Een professioneel ogende LinkedIn profiel foto – het klinkt zo vanzelfsprekend – maar toch gaat het nog vaak mis. Want anno 2020 zien we zelfs nog foto´s aan het strand voorbij komen. En dan sla je de plank mis, hoe mooi de foto ook (gecropt) is. Een goede foto is zo gemaakt. Ga voor een witte muur staan en zorg voor natuurlijk daglicht. Ben je alleen? Gebruik dan de zelfontspanner of selfie-stick en zorg voor een ontspannen gezicht. Duckfaces en armen in beeld doen het doorgaans niet goed op LinkedIn :).
Op veel profielen is de samenvatting een standaard en soms zelfs een saai verhaal. En dat is jammer, want het is het eerste dat recruiters lezen als ze op jouw profiel komen. Onze 2e tip voor jouw LinkedIn profiel is om de lezer in te pakken met de eerste 2 zinnen, zodat ze de rest ook willen lezen. Neem je tijd om dit stuk te schrijven en probeer je creativiteit er op los te laten. Hierin mag je ook best een stukje persoonlijkheid terug laten komen. Vertel wat je doet, waarom je dit graag doet en wat jij voor anderen kunt betekenen. Mensen die jouw LinkedIn profiel bezoeken vinden het prettig als ze zich herkennen in jouw geschreven tekst.
LinkedIn biedt ook de mogelijkheid om een coverfoto toe te voegen aan je profiel. Maak gebruik van deze ruimte! Kies een foto waar beleving in zit, iets dat bij jou past.
De regel direct onder je naam: nog een moment om makkelijk wat extra punten te scoren. En wederom een functionaliteit die vaak niet optimaal gebruikt wordt. Ons advies voor een sterk LinkedIn profiel: gebruik in deze titel de zoekwoorden waar jij op gevonden wilt worden. Ben jij bijvoorbeeld online marketeer, benoem dan in je headline ook je specialisme. Ligt jou specialisme op SEO en SEA? Dan zou deze er bijvoorbeeld zo uit kunnen zien ‘Online Marketeer bij (naam werkgever) | SEO en SEA specialist’.
Nog een extra tip: heb je geen baan en mag iedereen weten dat je beschikbaar bent? Vermeld dit dan in je headline. Recruiters zoeken ook vaak op beschikbaar (of een synoniem ervan).
Het onderdeel ‘skills’ is ook iets waar door recruiters veel op wordt gezocht en waarmee jij je profiel verder kunt optimaliseren. Selecteer de skills waar jij goed in bent en waar jij op gevonden wilt worden.
Als je aan het schrijven bent, vergeet dan niet na te denken over de zoekwoorden die iemand aan de andere kant van de tafel zou kunnen gebruiken om een nieuwe collega te vinden. Gebruik deze zoekwoorden in jouw samenvatting, maar ook zeker in de omschrijvingen van jouw werkervaring. Door hier de juiste woorden in te zetten wordt jij sneller gevonden.
Vond je deze tips voor jouw LinkedIn profiel nuttig? Volg dan onze LinkedIn pagina. Hier publiceren we regelmatig allerlei handige insights en how to’s om jou zo snel mogelijk aan een nieuwe uitdaging te helpen. Heb je hulp nodig in jouw zoektocht of weet je nog niet zo goed hoe jouw volgende stap eruit ziet? Neem dan contact op met 1 van onze collega’s. We helpen je graag verder!
https://www.sms-intermediair.nl/blog/tips-voor-je-linkedin-profiel/
Ben jij nieuwsgierig naar de gezichten achter de schermen bij SMS Intermediair? In dit blog stelt Noortje, onze recruiter in Amsterdam zich voor.
Lees verderHH Global is één van de opdrachtgevers waarvoor we al 15 jaar een vaste recruitmentpartner zijn. Joep Maes startte in december 2022 met deze uitdaging. Hij is hét aanspreekpunt voor het Diageo account in de Benelux, Nordics en Zwitserland.
Lees verderSaskia Euwe, communicatieprofessional in hart en nieren, startte in 2011 een eigen bedrijf: Baden+. Nu het team groeit en verder professionaliseert, verandert de rol van Saskia van kartrekker, naar een meer coachende manager. We vroegen haar naar deze transitie.
Lees verder