Marco van de Ven werkt als Creative Services Director bij APS Group. Als lid van het Management Team is hij verantwoordelijk voor de Design Studio waar hij een team van creatieven aanstuurt die werken voor klanten als Albert Heijn, adidas, Philips, Signify, Ford, Volvo en Malmberg. Één van zijn meest recente realisaties is het in korte tijd opzetten en bemensen van in-house agencies bij klanten. In dit blog vroegen we Marco over het samenwerken met een recruitmentbureau en zijn relatie met SMS Intermediair.
APS Group startte in 1961 als een drukkerij en is anno 2020 uitgegroeid tot een internationale speler op het gebied van marketing- en communicatieoplossingen met kantoren in Manchester, Edinburgh, Londen, Eindhoven, Parijs en Boston. Met een team van meer dan 900 professionals wordt iedere dag gewerkt aan o.a. creatieve campagnes en print management voor klanten over de hele wereld.
Marco, jij werkt sinds 2013 bij APS Group. Wat houdt jouw rol precies in?
APS Group kende ik al jarenlang vanuit mijn periode bij Philips Design waar ik destijds met ze samenwerkte bij de totstandkoming van de Philips Jaarverslagen (web, mobile en print). In 2013 heb ik de overstap gemaakt en ben ik gestart als IT Development Manager. In deze rol heb ik de transformatie van projectmatig werken naar een nieuwe manier van werken mede ingericht. Daarna ben ik verder gegaan in mijn huidige rol als Creative Services Director aangezien daar mijn kennis en expertise ligt. Ik geef leiding aan een multidisciplinair team van creatieven die werken aan studio DTP producties en conceptueel design. Daarbij is de samenwerking met mijn MT collega’s en de andere creatieve teams binnen het internationale APS Group netwerk cruciaal in de succesvolle realisatie van projecten voor onze klanten.
Door mijn persoonlijke ervaring waarbij ik zelf bemiddeld ben door SMS Intermediair heb ik altijd contact gehouden om ook een beroep op ze te kunnen doen als opdrachtgever.
Marco van de Ven
Creative Services Director bij APS Group
Hoe stuur jij je teams aan, ook de teams die niet bij jou op locatie zijn?
Ik beschouw mezelf als een people manager met een passie voor het managen en ontwikkelen van multidisciplinaire teams op het snijvlak van Digital Design, Marketing en Technologie. Mijn creatieve inslag stelt me in staat om anders te kijken naar uitdagingen en daarmee innovatieve business kansen met beide handen aan te pakken. Ik vind het dan ook leuk om teams te inspireren en de individuele talenten de kans te geven zich verder te ontwikkelen met de juiste coaching en sturing. Met de toename van creatieve teams op locatie buiten kantoor is het zaak hier regelmatig betrokken te blijven door er zelf naartoe te gaan en dichtbij de mensen te blijven. Met de juiste mensenkennis en interesse in ieders vakgebied blijft dit ook een belangrijke drijfveer van mijn management aanpak.
Waar ken jij SMS Intermediair van?
Door mijn persoonlijke ervaring waarbij ik zelf bemiddeld ben door SMS Intermediair heb ik altijd contact gehouden om ook een beroep op ze te kunnen doen als opdrachtgever. Die mogelijkheid kwam toen ik in mijn functie als Senior Project Manager bij Philips Design nieuwe collega’s zocht. We zijn elkaar door de jaren heen altijd wel blijven volgen en dat is tekenend voor de betrokkenheid en professionaliteit van de mensen van SMS Intermediair. Inmiddels heeft SMS Intermediair ook voor APS Group al verschillende kandidaten succesvol weten te bemiddelen.
In de meeste gevallen heb je een partner nodig die in staat is om vooral nieuwe talenten te vinden die passen bij de wensen van jou als opdrachtgever.
Marco van de Ven
Creative Services Director bij APS Group
Waarom heb je de hulp ingeschakeld van een werving en selectiebureau? Welke toegevoegde waarde zie jij hierin?
Ik meen dat in bepaalde gevallen je de hulp in zult moeten schakelen van een expert als je eigen middelen niet voldoende toereikend meer zijn. LinkedIn kan bijvoorbeeld goed werken wanneer je je eigen netwerk aanspreekt, echter in de meeste gevallen heb je een partner nodig die in staat is om vooral nieuwe talenten te vinden die passen bij de wensen van jou als opdrachtgever. Met name wanneer lokale kennis en ervaring nodig is om een specifiek kandidaten netwerk aan te spreken is het direct van toegevoegde waarde. Daarbij bezitten zij de kennis om ook kandidaten die niet direct op zoek zijn naar een nieuwe baan toch te benaderen voor een eerste kennismaking.
Waarom viel de keuze op SMS Intermediair?
De combinatie van mijn positieve ervaring uit het verleden en de succesvolle bemiddeling van collega’s in het account team van APS Group hebben de keuze voor SMS Intermediair redelijk vanzelfsprekend gemaakt. De keuze voor een recruiter is mijns inziens niet altijd gebonden aan slechts één partij, het gaat uiteindelijk om de slagingskans en bij wie ik die als opdrachtgever het grootste acht. In een relatief kort tijdsbestek is er met de grondige werkwijze van SMS Intermediair gestart met de werving van kandidaten voor 1 van onze klantprojecten. Dat is een tijdrovende aangelegenheid en vraagt om een goede vertrouwensrelatie waarbij SMS Intermediair precies weet wat ik als opdrachtgever nodig heb. Het zoeken, vinden en vervolgens screenen van kandidaten is een specialisme waar ik voor creatieve functies in het verleden en heden op hen kan vertrouwen.
Meer weten over wat SMS Intermediair voor jou kan betekenen?
SMS Intermediair is al ruim 30 jaar recruitment specialist voor vaste, tijdelijke en freelance banen in Marketing, Communicatie, Design, Sales, Packaging en Print. Vanuit onze kantoren in Amsterdam en Eindhoven werken we landelijk voor een zeer breed pakket aan opdrachtgevers. Binnen de Print en Packaging branche zijn dit bijvoorbeeld SGS Packaging, Adare, Konika Minolta, Paragon en AltaviaSumis; partners waar we vaak al jaren hét aanspreekpunt zijn voor recruitmentvraagstukken. Met onze jarenlange ervaring we hebben de kennis én het netwerk in huis. Ben je ook op zoek naar vast tijdelijk of freelance personeel? Neem dan zeker contact met ons op. We helpen je graag.