Hoe is het om als online marketeer te werken bij Schouten Zekerheid?

Veel van onze opdrachtgevers kennen we al langer dan vandaag. Ofwel omdat we al jaren voor een bedrijf werken, ofwel omdat onze contactpersonen al eens eerder met ons hebben gewerkt vanuit een andere organisatie. Zodoende schakelde Schouten Zekerheid ons in om een nieuwe marketing professional toe te voegen aan het team. Kandidaat Sukhpreet Singh startte er in december in de rol van Online Marketeer. Hoe het werken bij Schouten Zekerheid haar bevalt en welke marketing uitdagingen zij dit jaar aangaat, lees je in dit interview.

Wat doet Schouten Zekerheid?

“Schouten Zekerheid biedt échte zekerheid, voor iedereen. Daarom helpen wij bij het in kaart brengen van de risico’s van onze relaties én halen wij hiervoor de beste verzekeringsoplossingen uit de markt. Ons familiebedrijf, met ruim 275 collega’s, ontzorgt ondernemers al sinds 1953: onafhankelijk, persoonlijk én daadkrachtig. Vanuit onze speciaal ontwikkelde brancheconcepten werken we samen met verschillende branche- en beroepsverenigingen.

 

Zo hebben wij bijvoorbeeld exclusieve dekkingen voor ondernemers in de horeca (KHN Verzekeringen), die aangeboden worden aan de leden van de Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Vanuit het marketingteam ben ik verantwoordelijk voor de samenwerking met KHN, maar ook de clusters Retail en Franchiseorganisaties behoren tot mijn portfolio. Naast onze brancheconcepten, bieden we ook maatwerk verzekeringsoplossingen voor het midden- grootbedrijf op het gebied van Risicomanagement en Employee Benefits.”

Vanuit het marketingteam ben ik verantwoordelijk voor de samenwerking met Koninklijke Horeca Nederland, maar ook de clusters Retail en Franchiseorganisaties behoren tot mijn portfolio.

Sukhpreet Singh

Online Marketeer bij Schouten Zekerheid

Kende je Schouten Zekerheid al?

“Ik denk dat iedereen in de omgeving van Rotterdam de Schouten Toren wel kent. Sinds 1997 is Schouten Zekerheid al gevestigd aan de voet de Van Brienenoordbrug. Als Capellenaar, rijd ik daar vanzelfsprekend altijd langs. Maar wat Schouten Zekerheid precies ondernam en wat ik van de organisatie kon verwachten, wist ik van tevoren eigenlijk niet exact. De inhoud van de vacature én de locatie, heeft mij uiteindelijk doen solliciteren. Wat mijn contactpersoon bij SMS Intermediair, Noortje, mij vertelde sprak mij daarnaast ook zeker aan. Vandaar dat ik open stond om daar eens op gesprek te gaan. En tot nu toe heb ik daar zeker geen spijt van!”

Welke marketinguitdagingen liggen er dit jaar op jouw bordje?

“Als marketingafdeling werken wij nauw samen met de verzekeringsadviseurs, om zo doelgerichte marketingstrategieën te ontwikkelen die aansluiten bij de wensen en behoeften van de doelgroep. Wij hebben een mooi team met veel specialisten: van een vormgever die alles voor ons ontwerpt, tot een communicatieadviseur die de juiste communicatieboodschap voor zijn rekening neemt. Maar ook bijvoorbeeld een collega die over onze events gaat. Zo kan ik me écht focussen op de online strategie en automatisering.”

 

“Voordat ik bij Schouten Zekerheid startte, heb ik bij een softwarebedrijf gewerkt. Qua automatisering was daar van alles geregeld. Die expertise kan ik in deze rol goed gebruiken – want wij willen nog een aantal automatiseringsslagen maken. Voor de gehele verzekeringsbranche spelen offlinekanalen, zoals magazines en events, nog steeds een grote rol. Ook de adviseurs gaan nog steeds veel op bezoek bij klanten. Het is echter ook nodig om meer te richten op online kanalen. Dat project ligt, los van mijn werkzaamheden voor de drie clusters, ook bij mij. Ik kijk of iedereen de geautomatiseerde tools of processen goed gebruikt en waar nog verder geautomatiseerd kan worden. Voor marketing staat het werken met HubSpot hoog op de agenda.”

Door de grootte van het bedrijf, kan ik op veel vlakken van alles doen: op creatief vlak, maar ook omdat we de beschikking hebben over de tools en het platform voor nieuwe ideeën.

Sukhpreet Singh

Online Marketeer bij Schouten Zekerheid

Wat maakt het werken bij Schouten Zekerheid zo leuk?

“Op nummer één staan zeker mijn collega’s: ik werk in een heel leuk team waar iedereen echt open staat voor eigen inbreng met een innovatieve benaderingen. Dit geldt voor eigenlijk de hele organisatie wel. Door de grootte van het bedrijf, kan ik op veel vlakken van alles doen: op creatief vlak, maar ook omdat we de beschikking hebben over de tools en het platform voor nieuwe ideeën. Daarnaast startte ik in een hele leuke maand. Ik heb het team meteen goed leren kennen en voelde mij echt welkom.”

Ook een baan vinden waarin je je thuis voelt?

SMS Intermediair is hét recruitmentbureau in de creatieve industrie. Zoek jij opnieuw werkgeluk? Dan gaan wij ons best doen om het voor je te vinden. We werken voor opdrachtgevers in Marketing, Communicatie, Design, Packaging, Sales en Print. Al 35 jaar lang – best wel een tijdje. Wil je eens kijken in ons actuele vacatureaanbod? Klik dan hier. Liever eerst sparren met één van onze recruitment specialisten over een volgende stap? Stuur dan even een berichtjebellen mag ook altijd.

    https://www.sms-intermediair.nl/blog/hoe-is-het-om-te-werken-bij-schouten-zekerheid/            
Recente artikelen
Vacatures
Amsterdam | Eindhoven
Burgemeester Haspelslaan 67
1181 NB Amstelveen
T: (020) 404 35 00
F: (020) 404 35 01
E: amsterdam@sms-intermediair.nl
Geldropseweg 20
5611 SH Eindhoven
T: (040) 211 40 75
F: (040) 211 40 97
E: eindhoven@sms-intermediair.nl