Terug naar blog
8 min leestijd

Werken als Digital Designer? Charlotte vertelt

Voor onze rubriek ‘Een kijkje in de keuken’ is het deze keer de beurt aan Digital Designer Charlotte van Tilburg. Zij startte in oktober bij Blue Dragon – Online Marketing in Den Bosch. Charlotte, ook wel ‘lawyer of design thinking’, vertelt in dit interview meer de uitdagingen van haar vakgebied én over de creative strategist en technologist in haar.

Wat doe je zoal als Digital Designer bij Blue Dragon?

Als digital designer bij Blue Dragon werk ik aan UX, advertising, web & content projecten. Blue Dragon Online Marketing is een bureau met grote ambities. Wat we doen moet gewoon heel goed zijn.

Welke ontwikkelingen vind jij het meest uitdagend binnen jouw vakgebied?

Aan welke digital design projecten werk ik over 3 jaar? Is dat veel gericht op augmented reality en wat doet artificial intelligence met design? Of eigenlijk moet de vraag zijn waar heeft de gebruiker of klant in de toekomst behoefte aan. Onderwerpen waar ik non-stop mee bezig ben. Design is continue in beweging blijven, anticiperen en inleven. En dat maakt het zeker uitdagend!

Hoe uit de lawyer of design thinking zich in jouw werk?

Design thinking is voor mij een natuurlijke methodiek. Als designer denk je te allen tijde in oplossingen, dat is de uitdaging.

Vanwaar de keuze voor ‘creative strategist en creative technologist’?

Zonder strategie geen design. Want je creërt altijd met een bepaald doel! Om dat doel te bereiken heb je een strategie nodig. Ook het nadenken over strategische mogelijkheden vergt creativiteit.

Creatieve technologie gaat om de maakbaarheid van projecten. Welke technologie is er nodig om een campagne, web of content project te kunnen realiseren? Wat zijn de nieuwste front-end technieken en hoe kunnen deze ingezet worden? Of hoe zit de advertising wereld er over 3 jaar uit. Voor mij zijn strategie en maakbaarheid onmisbare elementen in mijn vak en kun je daar als digital designer voor hele innovatieve invalshoeken zorgen, dus vandaar ‘creative strategist’en ‘creative technologist’.

Heb je nog tips voor startende Digital Designers?

Charlotte van Tilburg, Digital Designer bij Blue Dragon Online Marketing in Den Bosch

Nieuwsgierig zijn! Anticiperen en inleven. Ik denk dat dit de toverwoorden zijn voor een hedendaagse (digital) designer.

Ben jij op op zoek naar een baan in Digital Design? Bekijk dan snel onze vacatures of neem contact om te kijken wat we voor jou kunnen betekenen. We denken graag met je mee!

Recente artikelen

Meer in ons blog

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief!

(Je kunt nieuwsbriefvoorkeuren altijd wijzigen of jezelf uitschrijven)